Trendy

Salesforce: Kvalita a přesnost dat generovaných AI rozhodne o důvěře zaměstnanců

Největším problémem umělé inteligence je špatná práce s daty, soudí podle průzkumu společnosti Salesforce analytici firem napříč světovými trhy.

redakce2.5.2024

Téměř 6 z 10 oslovených uživatelů AI tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co zrovna potřebují, přičemž více než polovina z téměř 6000 respondentů průzkumu tvrdí, že nedůvěřuje datům používaným k trénování dnešních systémů AI. Pro více než tři čtvrtiny pracovníků je přitom při vytváření důvěry v AI klíčové, zda generuje přesná, úplná a bezpečná data.

Proč je to důležitéOsm z deseti podnikatelů věří, že generativní AI sníží náklady a zvýší příjmy. Většina pracovníků se však domnívá, že k úspěšnému využití generativní AI na jejich pozici a v jejich organizaci jsou zapotřebí důvěryhodná data o zákaznících. Tento nový průzkum naznačuje, že výstupy generativní AI musí být podloženy důvěryhodnými daty, aby se tento nedostatek podařilo odstranit – a aby bylo možné využívat výhody této technologie v celé firmě.

Perspektiva společnosti Salesforce: „Budoucnost umělé inteligence ve firmách není o větším množství dat, ale o těch správných datech. Pokud je AI založena na vlastních datech společnosti, přináší užitečnější výsledky a v konečném důsledku zvyšuje důvěru a šanci na přijetí zaměstnanci,“ říká Wendy Batchelder, SVP, Chief Data Officer.

Z průzkumu společnosti Salesforce také vyplynulo, že:

Umělá inteligence postrádá taková data, aby prokázala svůj užitek, což ohrožuje její přijetí

  • 56 % uživatelů AI tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co potřebují.
  • 51 % pracovníků tvrdí, že generativní umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.
  • 75 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence vyvíjí, se také domnívá, že umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.
  • 68 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence trénuje, váhá s jejím přijetím.

Umělá inteligence vyškolená na nespolehlivých datech vytváří vážný problém v důvěryhodnosti

  • 62 % pracovníků tvrdí, že neaktuální veřejná data by narušila jejich důvěru v umělou inteligenci. 
  • 71 % pracovníků tvrdí, že trvale nepřesné výstupy by narušily jejich důvěru v umělou inteligenci.
  • 54 % uživatelů AI nedůvěřuje datům používaným k trénování systémů AI.
  • 68 % pracovníků, kteří umělé inteligenci nedůvěřují, tvrdí, že tréninková data jsou nespolehlivá.

S dobrými daty si může umělá inteligence získat důvěru pracovníků

  • Pracovníci uvádějí, že pro budování důvěry v AI jsou rozhodující následující skutečnosti:
    • Přesné údaje (82 %)
    • Zabezpečení dat (82 %)
    • Ucelené/úplné údaje (78 %)
  • 53 % pracovníků tvrdí, že školení AI na komplexních datech o zákaznících/společnosti zvyšuje jejich důvěru v tento nástroj.

Zdroj: Salesforce

Zdroj ilustračního obrázku: Photo by Campaign Creators on Unsplash