Většina lidí je produktivnější při práci z domova
Práce z domova, přestože se před pár lety významně rozmohla, je nyní na ústupu. Firmy chtějí své zaměstnance v kancelářích. Ty osvícenější nabízejí tzv. hybridní model, který kombinuje práci z kanceláře s prací odkudkoliv. Navzdory trendu návratu do kanceláře se ale ukazuje, že drtivá většina (83 %) lidí se cítí produktivnější právě v hybridním nebo vzdáleném pracovním prostředí než v kanceláři nebo na pracovišti.
Průzkum společnosti Zoom zaměřený na pracovníky s odbornými znalostmi potvrdil, že navzdory fyzické vzdálenosti hybridní pracovníci hlásí, že se cítí více propojeni se svými týmy a manažery, přičemž 82 % z nich uvedlo, že pociťují lepší spojení – ve srovnání se 72 % pracovníků, kteří pracují v kanceláři.
Téměř všichni IT vedoucí pracovníci, kteří se zúčastnili průzkumu, potvrdili, že ve svých organizacích používají umělou inteligenci (94 %), přičemž 84 % z nich uvedlo, že to mělo pozitivní dopad na produktivitu. Téměř dvě třetiny (64 %) pracovníků uvedly, že generativní AI jim konkrétně pomáhá při plnění pracovních úkolů, avšak stále značná část pracovní síly ještě není zcela přesvědčena o přínosu této technologie.
Navzdory těmto pozitivním výsledkům většina respondentů souhlasí, že technologie a nástroje pro práci na dálku v jejich organizacích potřebují zlepšení. Tři čtvrtiny z nich totiž uvedly, že jejich současné vybavení je nedostatečné.
Výsledky průzkumu společnosti Zoom nejsou příliš překvapivé, protože výzkumy dlouhodobě ukazují, že pracovníci jsou šťastnější a produktivnější, když mají možnost pracovat na dálku. Podle některých průzkumů dokonce pracovníci, kteří mohou pracovat z domova, mají nižší pravděpodobnost, že dají výpověď, jejich práce je více baví, a také se ve své práci více snaží odvádět ji dobre.
Další výzkumy týkající se pracovního prostředí ukázaly, že mnoho kancelářských prostor není již optimalizováno pro práci na dálku, což podtrhuje potřebu investic do technologií a nástrojů, které tuto formu práce podporují.
Zdroj: Zoom
Zdroj ilustračního obrázku: Andrea Piacquadio