Microsoft Edge vítězí nad Google Chrome na klíčovém trhu
Ačkoli Google Chrome stále dominuje žebříčku webových prohlížečů, nové údaje ukazují, že prohlížeč od Microsoftu se prosazuje na důležitém trhu.
Průzkum, který provedl portál TechRadar Pro ve spolupráci s firmou Perimeter 81 mezi 3 000 zaměstnanci, ukázal, že Microsoft Edge je preferovaným webovým prohlížečem v podnikové sféře (37,77 %).
Ačkoli Google Chrome není daleko za ním (33,01 %), podíl, kterému se Edge těší, je mnohem větší než jeho pozice na širším trhu, kterou Statcounter odhaduje na zhruba 4 %.
Ačkoli se uživatelská základna prohlížeče Microsoft Edge v měsících po jeho obnovení na začátku roku 2020 rychle rozšiřovala, šlo s největší pravděpodobností o reakci na ukončení Edge Legacy a Internet Exploreru.
Navzdory soustavnému přílivu aktualizací funkcí, obnovenému marketingovému úsilí a integraci prohlížeče Edge do nového operačního systému Windows 11 se společnosti Microsoft od té doby nedaří nijak výrazněji prosadit.
Nejnovější údaje ukazují, že ačkoli Edge v žebříčku přeskočil Firefox, stále zdaleka nedosahuje na Safari (18 %) a Chrome (65 %), dva výchozí prohlížeče v systémech iOS, respektive Android.
Nemluvě o řadě přešlapů, které pravděpodobně ovlivnily výběr prohlížeče u potenciálních nových uživatelů. Společnost byla například nedávno nucena pod tlakem nespokojených uživatelů odvolat politiku, která nepřiměřeně prodlužovala proces změny výchozího prohlížeče.
Microsoft se také dostal pod palbu kritiky za snahu blokovat spouštění odkazů otevřených prostřednictvím jeho vlastních služeb (např. widgetů Windows 11, nabídky Start atd.) v jakémkoli jiném prohlížeči než v Edge, což je další aspekt, který uživatelé nesli nelibě.
Informace, že se Edge stává preferovaným prohlížečem v podnikové sféře, jsou pro Microsoft povzbudivé a ukazují, že snaha společnosti soustředit se na vlastnosti, jako je bezpečnost, zabírá.
Během posledního roku společnost například posílila vestavěného správce hesel, zavedla integrovanou službu VPN a představila „Super Duper Secure mode“, který má chránit před nejrůznějšími útoky na prohlížeč.
Pokud chce Microsoft Edge konkurovat lídrům na trhu, bude muset najít mezeru na trhu nebo pokrýt specifický případ použití. Na podnikovém trhu možná jeden takový našel.
Zdroj: Techradar.com