Slovenský startup Luigi’s Box: inteligentní vyhledávání pro e-shopy
Slovenský startup Luigi’s Box, který vyvíjí inteligentní nástroje na optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů v e-commerce, má za sebou další úspěšný rok. Již potřetí v řadě si dokázal udržet dvojnásobný růst opakovaných ročních tržeb, které na konci loňska činily 2,2 milionu eur. Zdvojnásobil počet pracovníků i klientů a své vysoké ambice si chce udržet i letos. Buduje obchodní síť v Německu a Polsku a díky připravované investici koncem roku chce prorazit do celé Evropy.
Vyhledávací nástroj
Luigi’s Box je malý startup, technologická společnost, která vyvinula sadu nástrojů zlepšujících vyhledávání, konverze a příjmy v e-commerce. Nástroje pokrývají interakce návštěvníků na konkrétní stránce a snaží se je směřovat k nákupu. Luigi’s Box poskytuje služby, kterými dokáže vyhodnotit silné i slabé stránky stávajícího vyhledávání a navigace a jednoduše je doplnit, nebo i zcela nahradit s cílem zobrazit nejrelevantnější produkty.
Chytrá pomoc pro e-shopy
Luigi’s Box zdvojnásobil v loňském roce počet zákazníků, kteří využívají jeho nástroje k optimalizaci vyhledávání. Ty ke konci roku 2021 používalo již přes dva tisíce evropských e-shopů, zejména z Česka, Slovenska, Polska a Německa.
„Novinkou bylo například zjednodušení integrace pro některé e-shopové platformy jako Shoptet, kde je implementace našeho nástroje otázkou jediného kliknutí. Letos plánujeme vylepšit několik inovativních modulů – vyhledávání produktů hlasem nebo pomocí obrázků, zlepšit automatizaci procesů a přehlednost dashboardu,“ prozradil Kramár.
V žebříčku globální srovnávací platformy G2 je aktuálně Luigi’s Box uživateli celosvětově nejlépe hodnocenou společností v segmentu E-commerce Search Software.
Kvalitní hledání na webu znamená vyšší objemy prodejů
Neodladěné vyhledávání je jedním z nejčastějších důvodů, proč internetové obchody přicházejí o konverze. Zákazníci e-shopů již obvykle přesně vědí, co chtějí, a jejich cesta k produktu vede přirozeně přes vyhledávání. Tuto funkci používá přibližně pětina návštěvníků, u některých segmentů je to až 50 %.
Nejčastějších důvodů, proč zákazníkům vyhledávač zboží nenajde, je několik. Může to být překlep, použití cizojazyčného slova, slangových výrazů či zadání synonyma, které e-shop nemá k produktu přiřazeno. Při správném nastavení vyhledávače ale skončí pouhých 1 až 5 % vyhledávání bez výsledků. Naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, to je v průměru 10 až 20 %, v některých případech dokonce až 40 %.
Vliv na prodej má však také to, jestli vyhledávač seřadí výsledky produktů nejen podle relevance k hledané frázi, ale zohlední i aktuální trendy či předchozí preference zákazníka – k čemuž nástroje Luigi’s Boxu využívají umělé inteligence. Jeho službu Recommender na doporučování produktů pouhý rok od spuštění nasadilo na své stránky přes 100 domén.
Úspěšný rok 2021
„Loňský rok pro nás představoval důležitý milník. Ověřili jsme si úspěšnost našich produktů i u velkých klientů. Meziročně nám vzrostl počet platící klientely o přibližně 85 procent. Zejména jsme si ale udrželi dvojnásobný růst, stejně jako v předchozích dvou letech,“ říká Gejza Nagy, CEO a spoluzakladatel Luigi’s Boxu. Společnost plánuje uzavřít i letošní rok úspěšně, a zdá se, že se jí to podaří. Mezi její klienty patří i známé značky jako Answear, Dedoles, Electroworld, Košík.cz, O2 či Zoot.
Evropská expanze
Původně plánovalo vedení společnosti na rok 2021 velký růst, pak se ale cíle změnily. „Rozhodli jsme se ještě rok počkat a posílit svou pozici jedničky na evropském trhu. To je jeden z důvodů, proč jsme nakonec vyrostli ‚jen‘ dvojnásobně. Každým rokem totiž máme stále větší klienty, a jejich obchodní cyklus může trvat tři až šest měsíců. Například už nyní vidíme, že za první kvartál letošního roku uděláme nárůst v meziměsíčních opakovaných tržbách MRR přes 30 %,“ vysvětluje Gejza Nagy.
Rok navíc tak slovenský startup věnoval získání dalších zásadních klientů a potvrzení svého postavení na německém i polském trhu, kde nyní buduje obchodní týmy.
Investice přijde koncem roku
Prostředky získané z investice, kterou Luigi’s Box plánuje na konec letošního roku, chce využít k celoevropské expanzi a mezinárodnímu náboru. Jen za loňský rok svůj tým téměř zdvojnásobil, z osmnácti pracovníků se rozrostl na 32 lidí.
„Začali jsme budovat síť lokálních obchodníků v zemích, kde máme největší zastoupení klientů. V Česku tak aktuálně máme čtyři obchodní zástupce, stavíme pak také týmy v Německu a Polsku. Kanceláře jsme však v těchto zemích zatím neotevírali kvůli pandemii. Lidi každopádně nabíráme průběžně, aktuálně máme otevřeno kolem deseti pozic obchodního i technického rázu,“ komentuje Tomáš Kramár, CTO a spoluzakladatel Luigi’s Boxu.
Zdroj: TZ Luigi´s Box