Trendy

TikTok, nejpopulárnější sociální platforma současnosti, bude možná placený

Zástupci TikToku ve čtvrtek potvrdili, že testují placené předplatné. Zatím nejsou dostupné žádné informace o tom, kdo a kdy bude mít případné předplatné k dispozici ani jaké budou případně možnosti, ale podle informací serveru The Information už někteří tvůrci spolu s TikTokem službu testují.

Mluvčí společnosti Tiktok Zachary Kizer v e-mailu pro the Verge sdělil, že „testují koncept předplatného“, a že „stále přemýšlejí nad tím, jak předat společnosti důležité hodnoty a vylepšit zážitek z TikToku“. To může samozřejmě znamenat cokoli.

Pokud předplatné nakonec zporovozní, bude to jen další z kroků společnosti, jak monetizovat obsah. TikTok již představil Creator Next Hub pro tvůrce a následně v prosinci zprovoznil možnost posílat přispěvatelům takzvané spropitné.

Jakým způsobem TikTok bude řešit platby předplatitelů přímo přispěvatelům zatím není jasné, a nejspíš to bude pěkný oříšek. TikTok totiž funguje na základě záhadných algoritmů, které posílají uživatelům vhodný obsah na jejich sekci „For You“. Pokud ovšem přispěvatelé budou mít obsah placený, jejich příspěvky se k potenciálním uživatelům sekce „For You“ nedostanou a tím se sníží celkový dosah příspěvků a počet potenciálních předplatitelů klesne.

Tento problém se samozřejmě týká všech digitálních platforem – všichni hledají možnosti, jak přispěvatelům a influencerům pomoci monetizovat obsah. Pro autory je klíčové zjistit, za jaký obsah budou uživatelé ochotni platit a jaký obsah jim nejlépe přitáhne nové předplatitele. TikTok svým rozhodnutím následuje Instagram, který už také s malou skupinou influencerů a uživatelů testuje předplatné. Uživatelé mají platit měsíční poplatek v různé výši, mluví se dokonce o rozptylu od 99 centů po 99 dolarů, a díky tomu mít exkluzivní přístup k některým příspěvkům, stories a živým videím. V komentářích bude předplatitel od řadového followera na první pohled rozeznatelný díky fialovému odznaku. Společnost Meta, která Instagram provozuje, zatím nechce minimálně do příštího roku od influencerů vybírat žádnou část předplatného.

Zdroj: The Verge