Společnost Nokia představila nové logo, které odráží změnu směru
Společnost Nokia poprvé po 60 letech představila novou identitu značky včetně aktualizovaného loga. Nová identita má za cíl zjednodušit logo a vytvořit dynamičtější přístup ke značce a naznačit změnu strategie a zaměření. Tato proměna má pomoci změnit vnímání společnosti Nokia z firmy vyrábějící mobilní telefony – tak ji mnozí stále vnímají – na společnost zabývající se inovacemi a technologiemi v segmentu B2B.
Nové logo, které bylo odhaleno na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně, dalo vale klasickému písmu Nokia a nahradilo ho geometričtějším a abstraktnějším přístupem. Cílem tohoto zjednodušení je dosáhnout „správného stupně vizuální evoluce, aby ikonické logo bylo stále okamžitě rozpoznatelné“. Výsledkem však je, že jednotlivá písmena Nokia byla zbavena a osekána natolik, takže jsou spíše vzdálenou ozvěnou předchozího loga.
Lippincott, který na změně značky pracoval a se společností Nokia spolupracoval posledních 15 let, říká, že to bylo provedeno tak, aby se písmena loga „četla jako Nokia pouze tehdy, když se [objeví] společně“. Kromě toho byly tvary písmen N, O a K v logu přetvořeny na výraznou grafiku, která se používá ve veškerém obsahu, takže každá komunikace značky je „charakteristická pro Nokii“.
V doprovodu jasné barevné palety a obrázků s výraznými gradienty Nokia také upravila slogan značky, který nyní zní takto: „Ve společnosti Nokia vytváříme technologie, které pomáhají světu jednat společně.“
Pekka Lundmark, prezident společnosti Nokia, v příspěvku na firemním blogu k tomuto oznámení uvedl: „Naše nová vizuální identita vystihuje společnost Nokia takovou, jaká je dnes, s obnovenou energií a odhodláním průkopníků digitální transformace. Navázali jsme na dědictví předchozího loga, ale vytvořili jsme ho modernější a digitálnější, aby odráželo naši současnou identitu.“
Tento přístup samozřejmě není ničím novým, naopak se jedná o trend, který se obvykle objevuje, když se značky s dědictvím nebo zavedené značky (zejména v oblasti technologií, komunikace nebo automobilů) chtějí vydat zdánlivě modernějším směrem.
Pro ty, kterým se stále stýská po starém logu, připomínáme, že divize mobilních telefonů Nokia je od roku 2017 ve vlastnictví společnosti HMD Global, která vlastní práva na používání značky Nokia pro své vlastní telefony. Zatím není jasné, zda toto nové logo bude společnost HMD používat, proto by mohla prozatím zůstat dvě loga Nokia.
Zdroj: Creativereview.co.uk