Trendy

Patří chatbot na firemní web? Rozhodně. Spotřebitelé je mají rádi

Orientace na internetových stránkách může být někdy složitá – a to je důvod, proč je chatbot čím dál důležitější součástí firemní webové komunikace. Lidé si rádi nechají poradit, a umělá inteligence je právě k tomuto způsobu spolupráce s lidmi předurčena.

Podle průzumu společnosti Botco.ai, která se zabývá právě vývojem chatbotů, má s využitím konverzačního automatu na internetových stránkách společností zkušenost už více než 80 % lidí. A celých 70 % zákazníků je s jejich využitím zcela spokojeno, protože na jejich otázky odpověděli naprosto uspokojivě.

Botco.ai v listopadu 2021 udělalo dva samostatné průzkumy, v nichž využilo odpovědí tisíce zákazníků a dvouset padesáti marketingových manažerů, a získalo tak reálný pohled na využití chatbotů jak ze strany zákazníků, tak ze strany společností. Respondenti zákaznického průzkumu pracovali v různých oborech a měli různé vzdělání a širokou strukturu příjmů, a výsledkem je velmi zajímavá zpráva.

V první řadě se ukázalo, že lidé už nechtějí ztrácet čas a sami pracně prohledávat stránky, aby našli to, kvůli čemu přišli. Použít chatbota je v rámci navigace a vyhledávání informací pro dvě třetiny lidí příjemnější, než prohledávání stránek na vlastní pěst. Asi 18 % lidí využívá chatboty k dotazu na otevírací hodiny, 17 % zákazníků se chce dozvědět nové informace o produktech, a 16 % se zajímá o nejbližší obchodní místo. Stejných 16 % lidí má zájem o zákaznický servis a 12 % lidí na webu pomocí chatbotů hledá technickou podporu.

Pro marketingová oddělení větších podniků se chatboti stali skvělým nástrojem na cestě za novými zákazníky. Až 93 % marketingových profesionálů říká, že jejich podnik v současné době využívá chatboty pro komunikaci se zákazníky. Skoro všichni (98 %) potvrzují, že chatboti znamenali pro jejich zákazníky příjemnější zkušenost na internetových stránkách, a jejich společnost díky tomu získala nové zakázky. Snížil se také počet volání na zákaznickou podporu. Drtivá většina společností (87 %), které chatboty zatím nevyužívají, se na jejich implementaci chystá v blízké budoucnosti.

Využití chatbotů znamená tedy pro obě strany – jak zákazníky, tak firmy – obrovskou úsporu času a celkově komfortnější komunikaci. Počáteční investice do pořízení a implementace tohoto typu umělé inteligence se tak rozhodně společnostem vyplatí.

Zdroj: venturebeat.com, borco.ai