NHL zlepšila díky SAP Hybris digitální komunikaci s fanoušky a zvýšila tržby
Nová sekce se statistikami NHL běží na SAP HANA, in-memory platformě, která dokáže v reálném čase zpracovat obrovské množství dat, a umožňuje tak rychlé vyhledávání. Díky řešení SAP má nyní NHL atraktivnější web a interaktivnější online komunikaci s hokejovými fanoušky a zároveň zvýšila tržby z prodeje.
Cílem spolupráce byl růst digitální platformy NHL, větší atraktivita díky relevantnímu obsahu, zaujetí fanoušků skrz vizualizace týmových i individuálních sportovních výkonů a zacílení specifické demografické skupiny hokejových nadšenců. Řešení SAP Hybris sbírá informace nejen o návštěvnících webu, ale také o divácích na stadionu, čímž získává pohled do jejich specifického chování a detailní zákaznický profil. Na základě těchto dat vznikají interaktivní statistiky, personalizovaný obsah pro fanoušky i cílená nabídka merchandising produktů.
„Původně jsme si mysleli, že statistiky jsou nudné a hokejové příznivce nenalákají, ale reakce na naší novou sekci na webu ukázaly opak. Myslím, že velký podíl na společných úspěších má přístup Run Simple, který SAP uvádí do praxe. Hokej je nejrychlejší hra na světě, díky SAP teď ale dokážeme fanouškům kromě skvělé podívané poskytnout i přehledný nástroj s herními analýzami jednotlivých hráčů i týmů. Tyto novinky podporují také naše obchodní aktivity, protože nám pomáhají rychle pochopit chování diváků a to, co chtějí. Plníme jim tak jejich přání a zároveň šetříme čas i náklady,“ okomentoval Chris Foster, ředitel vývoje digitální obchodní strategie v NHL.
Sekce se statistikami NHL běží na SAP HANA Enterprise Cloud. In-memory platforma SAP HANA dokáže v reálném čase zpracovat obrovské množství dat a analyzovat informace o zhruba 30 milionech fanoušků, díky čemuž jim umožňuje vyhledávat a filtrovat tak, aby rychle získali chtěné informace. Řešení SAP Hybris Marketing umožňuje získávat data o každém uživateli a nabídnout mu tak relevantní obsah přímo pro něj. Sekce se statistikami byla navíc vyvíjena ve spolupráci s fanoušky, kteří se tak podíleli na její výsledné intuitivní verzi. Hned v prvním týdnu spuštění nové sekce stouplo jejich zapojení o 25 % a neustále roste, teď tráví návštěvníci na webu o 45 % více času než dříve a jsou mnohem více interaktivní.
https://www.youtube.com/watch?v=ZLfCAvKl3YY
NHL plánuje spolupráci s SAP dále rozšířit, získaná data poslouží k prediktivním analýzám chování fanoušků a ke zefektivnění prodejů přímo na stadionech. Zároveň chce NHL do databáze integrovat veškeré informace od svého vzniku, tedy od roku 1917. To umožní porovnání výkonů současných hráčů a týmů s hokejovými legendami. „Díky našim řešením můžeme fanouškům NHL poskytnout moderní analytický nástroj a i další spolupráce určitě přinese nový a unikátní pohled na hokej,“ těší se na další spolupráci s NHL Martin Dudek, Presales konzultant pro obchodní a marketingová řešení SAP ČR.
Fakta o případové studii:
Jméno klienta: NHL
Hlavní požadavky:
– zvýšení návštěvnosti a atraktivity webu NHL;
– nárůst prodeje merchandising produktů a lístků na zápasy;
– rostoucí počet nových předplatitelů;
– lepší poznání fanoušků za účelem vylepšení komunikace a nabídky.
Řešení:
– SAP HANA Enterprise Cloud;
– SAP Hybris Marketing.
Hlavní přínosy řešení:
V prvním týdnu dosáhla NHL díky řešení:
– o 25 % větší návštěvnosti svých webových stránek;
– o 45 % delšího času stráveného na webu;
– čtvrtinového nárůstu celkového zapojení návštěvníků.
Dlouhodobé přínosy:
– nárůst prodejů a zvýšení tržeb z prodeje;
– atraktivnější web a interaktivnější online komunikace s hokejovými fanoušky.