Zprávy

Microsoft Edge stagnuje

Na základě analýzy webové služby, Statcounter, se zjistilo, že oblíbenost internetového prohlížeče Microsoft Edge výrazně klesá. I když se Microsoft až zoufale snaží vyrovnat skóre na trhu webových prohlížečů, analýzy prokazují, že to nestačí. Za posledních šest měsíců Edge ztratil, nebo nezískal značný podíl na trhu.

V současnosti má prohlížeč Microsoftu údajně 4,05 % podílu na trhu. Číslo zahrnuje jak desktopové, tak i mobilní platformy. Počet odpovídá zhruba 200 milionům uživatelů. Přestože Edge získal náskok před Firefoxem, který má 3,41 % podílu, Edge i Firefox jsou daleko za nejpoužívanějším prohlížečem Google Chrome (64,34 %) a Safari od Applu (19,6 %).

Důvodů, proč se uživatelé snaží od prohlížeče distancovat, je mnoho. Navzdory novinkám, které v poslední době přinesl nebo přinese, Microsoft i nadále nutí uživatele Windows, aby aplikaci přijali, a plně ji využívali. Loni v létě se ukázalo, že společnost udělala mnohem rafinovanější změnu výchozího prohlížeče ve Windows 11. Od listopadu je rovněž známo, že veškeré odkazy, které jsou otevřeny přes vlastní služby Microsoftu, se otevírají v Edge, namísto uživatelem nastaveným výchozím prohlížečem. Uživatelům se tyto změny moc nelíbí.

Mezi novinky a vylepšení, o kterých byla zmínka, lze zařadit integraci jádra založeného na Chromiu, integrovanému VPN připojení, vestavěný správce hesel nebo nové integrace navržené tak, aby uživatelům pomohly diagnostikovat jakékoliv problémy s výkonem.

Ať už je důvod stagnace prohlížeče Edge jakýkoliv, Microsoft bude muset najít způsob, jak svůj prohlížeč oživit, a to brzy. Pokud tak neučiní, ambice Microsoftu o obsazení přední pozice na trhu internetových prohlížečů se rozplynou.

Zdroj: Techradar.com