Meta začne na Facebooku testovat nová pravidla pro umístění reklam
Společnost Meta, dříve známá pod názvem Facebook, oznámila začátek nového testování. Tentokrát budou předmětem testování nové nástroje, které mají poskytnout firmám větší kontrolu nad reklamami na Facebooku.
Meta hodlá testovat nové nástroje ve druhé polovině letošního roku a oficiálně je chce představit na začátku roku 2023. Půjde o nástroje, které umožní společnostem získat vliv nad tím, kde budou jejich reklamy umístěny. Firmy chtějí mít zejména lepší kontrolu nad tím, aby reklamy nebyly na Facebooku vedle postů na politická témata nebo příspěvků s tragickým či násilným obsahem.
První fáze testování: anglicky mluvící trhy
Společnost Meta se hodlá v první fázi testování zaměřit na anglicky mluvící trhy. Půjde zejména o obsah, který se zobrazuje uživatelům běžně ve feedu. V průběhu dalšího roku pak začne Meta využívat nástroje i pro reklamy, které uživatelé vídají ve stories, ve videích a na stránce, která propaguje Instagram. Nakonec začnou pomocné nástroje fungovat i v různých jazycích.
Na blogu společnosti Meta, kde byla novinka oznámena, nové testování komentují takto: „Snažíme se nechat inzerentům kontrolu nad tím, kde se budou jejich reklamy zobrazovat. Poprvé jsme oznamovali vývoj tohoto nástroje loni na podzim. Nyní už pracujeme na tom, aby společnosti neměly svoje reklamy vedle obsahu, který jejich značkám nevyhovuje.“
Facebook je známý schopností svých algoritmů propagovat pobuřující obsah a nebezpečné dezinformace. To jsme měli všichni šanci sledovat mimo jiné v průběhu amerických voleb v roce 2020. Společnost Meta se od té doby snaží o nápravu. Firmy se nicméně stále dožadují možnosti revidovat umístění reklam. Je tomu tak právě kvůli obavám z možnosti spojení jejich obsahu s nedůvěryhodnými posty.
Nástroje by měli mít inzerenti k dispozici od příštího roku
Jedním z prvním nástrojů kontroly umístění reklam by měla být možnost zvolit si nezobrazování reklam lidem, kteří v poslední době četli o konkrétních tématech. Tuto novinku oznámila Meta už v listopadu 2021. Zatím jsou tato témata tři: zprávy a politika, sociální problémy, a zločiny a tragédie. Když si inzerent při zadávání reklamy zvolí jednu z těchto možností, reklama se nebude zobrazovat lidem, kteří se o tato témata zajímají. Meta samozřejmě ví, že jde o mnohem komplexnější záležitost a proto pracuje na vylepšení nástrojů.
Zdroj: Techcrunch