Byznys IT

Meta prodá Giphy s obrovskou ztrátou

Meta rozhodla prodat Giphy společnosti Shutterstock za pouhých 53 milionů dolarů.

Meta musí prodat Giphy kvůli rozhodnutí britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA). CMA dospěl k závěru, že akvizice Giphy společností Meta může potlačit konkurenci na trhu s digitálními reklamami a obsahem.

CMA tedy nařídila společnosti Meta prodat Giphy. Shutterstock se ukázal jako vhodný kupující. Bylo to v souladu se zájmy Mety a také s podmínkami stanovenými CMA, které vyžadovaly, aby nový majitel měl dostatečné zkušenosti a znalosti v daném oboru.

Meta nakonec prodat platformu Giphy za pouhých 53 milionů dolarů, což je značně pod cenou 315 milionů dolarů, za kterou ji původně v roce 2020 získala a to znamená pro Metu ztrátu 262 milionů dolarů.

Definitivní dohoda, která byla oznámena v minulých dnech, uvádí, že Shutterstock koupí Giphy za zmiňovaných 53 milionů dolarů. Zpráva přišla sedm měsíců poté, co Meta oznámila, že přijme rozhodnutí CMA o nutnosti prodat Giphy. Shutterstock očekává uzavření dohody v červnu.

Tato dohoda by měla ulevit Giphy, která měla obavy, že se GIFy staly méně „cool“ a že by mohla přilákat „slabé nebo nevhodné“ zájemce. Giphy prosila CMA, aby spíše přijala nařízení o chování, než aby nutila Metu k prodeji.

Není zcela jasné, jak tým Shutterstocku s Giphy naloží, ale knihovna Giphy se zdá být vhodným přírůstkem do portfolia této fotobanky (respektive media banky). Shutterstock doufá, že tak získá větší rozšíření mezi spotřebiteli.

Shutterstock má v plánu rozšířit svůj ekosystém API pomocí více než 14 000 integrací API/SDK Giphy. Tím získá 1,7 miliardy denních uživatelů, kteří provádějí více než 1,3 miliardy vyhledávání denně a generují 15 miliard denních mediálních impresí, včetně na webových stránkách a v aplikaci Giphy.

Shutterstock navíc získá nové partnery, neboť Giphy je integrováno s podnikovými platformami jako Microsoft Teams a Slack, a s platformami sociálních médií jako TikTok a Snapchat. Meta podepsala dohodu o dalším využívání API Giphy.

Giphy spolupracuje také s mediálními subjekty, jako jsou Disney, NBC a Netflix, a sportovními ligami, jako je NFL. Shutterstock doufá, že tyto vztahy využije k posílení svého marketingového a reklamního potenciálu, a tak povzbudí spotřebitele k používání relevantních GIFů a samolepek během „běžných konverzací“, jak uvedl generální ředitel společnosti Shutterstock, Paul Hennessy.

Prodej Giphy společnosti Shutterstock znamená pro Metu citelný finanční zásah, ale současně se může ukázat jako strategický krok pro Shutterstock. Tím, že rozšíří svůj obsah o rozsáhlou knihovnu GIFů, může Shutterstock zvýšit svou viditelnost a popularitu mezi širokou škálou uživatelů. Prodej také ukazuje, jak se trh s digitálními médii rychle mění a jak mohou být trendy ve formách obsahu pomíjivé. Zajímavé bude sledovat, jak se tato akvizice promítne do dalšího vývoje a růstu Shutterstocku.

Zdroj: arstechnica.com

Zdroj ilustračního obrázku: Mariia Shalabaieva on Unsplash

Copilot webinář Zažijte budoucnost práce