Spotřebitelé jsou vůči inteligentním technologiím stále vstřícnější
Zpráva Accenture Strategy Painting the Digital Future of Retail and Consumer Goods Companies (Malování digitální budoucnosti maloobchodních společností a výrobců spotřebního zboží), založená na analýze pro Světové ekonomické fórum, kvantifikovala dopady digitální transformace na spotřební průmysl v příštím desetiletí. Studie identifikovala aktuální požadavky spotřebitelů a obchodní modely, které mají největší potenciál k uvolnění nové hodnoty a předpovídala, jak se organizace a tvůrci strategií mohou připravit.
„Příští desetiletí bude zlatou érou pro spotřebitele. Budou svědky technologických inovací, získají nové nákupní zážitky a zkušenosti. Prodejci poskytnou spotřebitelům jednoduchost, pohodlí nebo vzrušení, po kterém touží,“ prohlásil Chris Donnelly, generální ředitel Accenture Strategy. „Z částky 2,95 bilionů, která byla ve zprávě identifikována, budou mít nejvíce zisku spotřebitelé – něco přes 2 biliony – prostřednictvím úspor nákladů a času. Úspěšnost maloobchodních prodejců a výrobců spotřebního zboží v získání podílu z této hodnoty bude záviset na jejich schopnosti důkladně pochopit spotřebitele, osvojit si zlomové technologie a převzít inovativní obchodní modely.“
Touha spotřebitelů po nových nákupních zážitcích
V dnešní době by 37 % amerických spotřebitelů dovolilo společnostem shromažďovat jejich osobní údaje prostřednictvím inteligentních zařízení výměnou za lepší zážitky nebo finanční odměnu. Dalších 37 % by si předplatilo službu, která by v jejich prospěch neustále hledala nejlepší cenové nabídky a aktivně by jim doporučovala, ke které společnosti přejít a kdy.
Více než čtvrtina (26 %) amerických spotřebitelů by využívala digitální služby založené na čidlu, které umí preventivně řešit jejich potřeby bez lidského zásahu. Dalších 24 % by zvolilo předplatné značek, které budou analyzovat jejich nákupní historii, aby vybraly produkty speciálně pro ně a automaticky je pro ně i objednají.
„Odvětví maloobchodu a spotřebního zboží se v příštích 10 letech změní více než za posledních 40 let, ” uvedl Oliver Wright, generální ředitel Accenture Strategy. „Vzhledem k tomu, že se požadavky zákazníků na ceny, výběr, pohodlí a nákupní zážitek nadále zvyšují, jsou výzvou pro odvětví, které se bude muset vyvíjet a inovovat. To povede k obrovskému rozvoji digitálního obchodu.“