Trendy

Podle Hondy budou po silnicích do roku 2025 jezdit plně autonomní vozy

Stejně jako ostatní výrobci autonomních vozů i Honda vsadila na kombinaci kamer, lidaru a radaru. Použitím těchto technologií by měla automobilka splnit nastavené standardy SAE International. Většina autonomních vozů nyní splňuje SAE Level 3, což znamená, že auto může být řízeno počítačem, ale řidič nesmí polevit ze své koncentrace a musí být schopen okamžitě převzít řízení. Kdežto vyšší úroveň standardu SAE Level 4 by měla řidiči umožnit se úplně uvolnit, protože by auto zvládalo řídit nezávisle na nejrůznějších podmínkách nebo zda jede po dálnici či silnici ve městě.

Honda se ale nejspíše do tohoto souboje pustila až příliš pozdě. Ostatní automobilky včetně jejího nejbližšího japonského rivala Nissanu již mají velký náskok. Nissan dokonce věří, že by jeho systém ProPilot měl dosáhnout úrovně standardu SAE Level 4 už do roku 2020, čímž by se mohly jeho vozy zapojit jako taxislužba v průběhu letních olympijských her v Tokiu.