vivo: Každému máme co nabídnout
O pozadí značky vivo, jejích plánech a očekáváních jsme si hovořili s country senior sales directorem vivo pro ČR Romanem Šebkem.
Další značkou chytrých telefonů, která se snaží prosadit na vysoce konkurenčním českém trhu, je vivo. Výrobce v tuzemsku působí teprve několik měsíců a zatím bojuje s modely střední třídy. O pozadí značky, jejích úspěších, portfoliu i plánech jsme hovořili s country senior sales directorem vivo pro ČR Romanem Šebkem.
Můžete nám představit značku vivo, její kořeny a pozadí?
Značka mobilních telefonů vivo byla představena v Číně a na tamní trh
vstoupila v roce 2011.
V roce 2014 zahájila globální expanzi a rozšířila své působení do jihovýchodní
Asie a postupně i do dalších regionů světa. V říjnu 2020 oficiálně vstoupila na trh v šesti evropských zemích – Německu, Polsku, Francii, Španělsku,
Itálii a Velké Británii. V únoru tohoto roku se k těmto zemím přidalo
Česko a Rumunsko.
vivo vždy investovalo do technologických inovací, díky čemuž se chlubí řadou průmyslových prvenství. V roce 2012 bylo první společností, která na trh uvedla chytrý telefon X1 s vyhrazeným hi-fi čipem. O dva roky později se svým modelem vivo X5Max o tloušťce pouhých 4,75 milimetru překonala rekord nejtenčího chytrého telefonu své doby. V roce 2018 představilo úplně první chytrý telefon s technologií snímání otisku prstu přímo na displeji a také model vivo NEX, který byl prvním skutečně bezrámovým chytrým telefonem s vysouvací selfie kamerou.
V roce 2018 společnost představila svého vlastního AI asistenta Joviho. Rok poté vivo oficiálně představilo i svou dceřinou značku iQOO, zaměřující se na produkty s vysokým výkonem, které jsou ideální pro hraní her. Hlavní centra společnosti zajišťují vývoj v oblasti 5G technologií, umělé inteligence, průmyslového designu, mobilního fotografování a dalších inovačních oblastí týkajících se spotřební elektroniky. Jen od května 2020 společnost přihlásila přes 2 000 patentů v oblasti 5G technologií.
Jaká je pozice značky ve světě?
vivo je pátým největším světovým výrobcem chytrých telefonů. Podle nedávného průzkumu společnosti Counterpoint mělo vivo v posledním kvartálu roku 2020 největší tržní podíl na asijském trhu. vivo je tak lídrem svého odvětví především v Číně, Indii a Indonésii. V globálním měřítku je podíl společnosti na trhu 8 %.
Na jaké zákazníky svými produkty vivo cílí?
vivo je pro všechny, kdo chtějí vystoupit z davu. Ať už mají fanoušci vivo jakékoliv zájmy, díky vlastním inovačním centrům má společnost vždy co nabídnout. Na českém trhu jsme startovali s modely Y70, Y20s a Y11s, které svou výbavou i cenou odpovídají střední třídě. Nicméně, chystáme spoustu novinek i pro náročnější uživatele, kteří si zakládají na technologických atributech svých telefonů. V této souvislosti hodně očekáváme od naší globální spolupráce se společností ZEISS, díky které upevníme své silné postavení chytrých telefonů v segmentu mobilních fotografií.
Dáváte si nějaké cíle pro působení na českém trhu?
Přestože jsme značka, kterou si zamilovalo již více než 380 milionů uživatelů po celém světě, je pro nás největší výzvou to, že jsme nově vstoupili na trh, kde již působí několik zavedených výrobců. Více než čísla prodaných telefonů je pro nás důležitější spokojenost a důvěra zákazníků. Momentálně je proto naším hlavním úkolem budování povědomí o značce. Stali jsme se hrdým partnerem UEFA pro nadcházející mistrovství Evropy ve fotbale, která se budou konat v roce 2021 a 2024. Tato spolupráce se promítne do celé řady propagačních a marketingových akcí, a to samozřejmě nejen v České republice, ale po celém světě.
Které modely na tuzemském trhu aktuálně nabízíte a čím zaujmou?
Prvními modely představenými v Česku jsou přístroje řady Y. Ty jsou oceňované pro svůj poměr výkonu a ceny. U telefonů této řady byl kladen důraz na kvalitu baterie, fotoaparátu a designu. Je pro nás důležitá celková kvalita uživatelského prostředí, a proto se zaměřujeme na to, aby byl každý z našich produktů kompaktní a jednoduše „dával smysl“.
Modely vivo Y20s a vivo Y11s nabízejí kvalitní konstrukci a intuitivní uživatelské prostředí. Telefony mají baterii s kapacitou 5 000 mAh, která na jedno nabití snadno vydrží i dva dny. Dále mají skener otisků prstů v tlačítku napájení, díky čemuž jsou spolehlivé a snadno použitelné. Disponují čipovou sadou Qualcomm Snapdragon 460, která spotřebitelům umožní jednoduše vykonávat několik úkonů naráz – od jednoduchého procházení internetu až po hraní her. Vivo Y20s Al Triple Macro také nabízí širokou škálu funkcí, včetně Face Beauty a Portrait Light efektů. Díky 13MPx hlavnímu fotoaparátu, cloně f/2.2 a technologii PDAF bude zachycen každý detail, a uživatelé si tak budou moci užít kvalitně pořízených fotek.
Vlajkovou lodí této série je model Y70. Pohání ho čipová sada Qualcomm Snapdragon 665 s GPU Adreno 610 a podporuje rychlé nabíjení pomocí technologie 33W Watt FlashCharge. Fotoaparát je vybaven 48MPx snímačem, který podporuje režim Super Night pro fotografování za zhoršených světelných podmínek a nahrávání videa v rozlišení 4K. Pod AMOLED displejem se pak ukrývá snímač otisků prstů, 8 GB RAM a 128 GB vnitřní paměti.
Vzhledem
k tomu, že 70 % prodaných telefonů v ČR jsou modely s průměrnou
cenou okolo
8 000 korun, jsme přesvědčení, že vstup na trh střední třídy právě s těmito
modely byl správným krokem. Náročnější uživatelé se mohou těšit na vlajkové
modely třídy X, které přijdou na český trh během následujících měsíců.
Prostřednictvím kterých distributorů jsou telefony vivo v ČR k dispozici?
Distributorem je společnost AT Computers. Spolupráci s obchodními partnery navazujeme na třech různých úrovních – operátoři, retailoví prodejci a e-commerce. Naším cílem je vybudovat kvalitní distribuční síť, díky které budou mít koncoví zákazníci možnost, aby se sami rozhodli, kde si naše výrobky zakoupí.
Jak je na tom vivo v ČR se servisním zázemím?
Soustředíme se na to, abychom dělali věci správně a co nejpečlivěji. Naše smartphony mají dvouletou záruku a zajištěnou podporu a bezpečnostní aktualizace po dobu minimálně tří až čtyř let. Abychom mohli nabídnout opravdu tu nejlepší možnou podporu v Česku, navázali jsme partnerství se sítí autorizovaných servisů VSP DATA.