Salesforce: 93 % vedoucích pracovníků IT se obrací na agenty AI v souvislosti s rostoucími nároky na zdroje
Integrace je klíčová pro vytvoření neomezené digitální pracovní síly interoperabilních agentů, protože 80 % podniků uvádí integraci dat jako hlavní výzvu pro zavedení umělé inteligence.
Praha 5. února – S rostoucími nároky na IT zdroje podle nového průzkumu 93 % vedoucích pracovníků IT v podnicích implementovalo nebo plánuje implementovat agenty umělé inteligence v příštích dvou letech. Problémy s integrací však brání firmám plně využít potenciál této technologie k vytvoření neomezené digitální pracovní síly, která může významně snížit pracovní zátěž IT.
Výsledky průzkumu mezi 1 050 vedoucími pracovníky v oblasti IT v podnicích ukazují, že 95 % respondentů má problémy s integrací dat napříč systémy. Kromě toho je v rámci organizací obvykle propojeno v průměru pouze 29 % aplikací, což ovlivňuje přesnost a užitečnost agentů AI.
Proč je to důležité: Výstupy agentů AI závisí na propojených datech, která umožňují komplexní pochopení kontextu a nuancí v dotazech uživatelů. Tito agenti shromažďují strukturovaná i nestrukturovaná data z různých zdrojů, včetně CRM, ERP a HCM, stejně jako e-mailů, PDF, Slacku a dalších, a používají je k rozhodování a přijímání opatření pro jakýkoli obchodní proces. Integrací svých dat, systémů a aplikací mohou organizace využít neomezenou digitální pracovní sílu s umělou inteligencí, která může autonomně jednat v rámci celého podniku a úspěšně provádět jednoduché i složité úkoly.
Jedním z takových příkladů je společnost Adecco: Adecco Group je přední HR / náborová společnost, která díky Salesforce Agentforce mění nábor a podporu uchazečů o zaměstnání. Organizace využívá MuleSoft a Data Cloud k centralizaci dat ve více než 40 systémech, což náborovým pracovníkům umožňuje využívat Agentforce k rychlejšímu zaplnění pracovní pozice a personalizaci služeb ve velkém měřítku při současném zvýšení efektivity a urychlení rozhodování.
Klíčová zjištění z 10. výroční zprávy společnosti MuleSoft Connectivity Benchmark Report:
Zvýšená poptávka po IT otevírá dveře agentům s umělou inteligencí ke zvýšení efektivity a snížení nákladů
Týmy IT, které jsou již nyní zodpovědné za údržbu stávajících systémů, se snaží uspokojit novou poptávku po řešeních AI.
- Procento projektů, které nebyly dodány včas, se v roce 2024 zvýšilo na 29 % z 26 % v roce 2023.
- Navíc 86 % vedoucích pracovníků IT očekává, že pracovní zátěž v budoucnu poroste. V průměru očekávají dotázaní vedoucí pracovníci 18% nárůst projektů v letech 2024 až 2025.
- Aby uspokojili zvýšenou poptávku, utratili vedoucí IT pracovníci podniků v roce 2024 v průměru 16,9 milionu dolarů za IT zaměstnance, což představuje obrovský 61% nárůst oproti roku 2023 (odhad 10,5 milionu dolarů).
Agenti a integrační řešení s umělou inteligencí představují příležitost ke zlepšení produktivity, zvýšení efektivity a snížení nákladů tím, že budou jednat v zastoupení přetížených IT týmů.
- Většina vedoucích IT pracovníků (93 %) tvrdí, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.
- Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.
Stále složitější infrastruktury brání účinnosti agentů AI
Rostoucí počet aplikací a modelů umělé inteligence používaných podniky vytváří datová sila, která mohou omezit schopnost agentů efektivně pracovat.
- V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).
- Organizace dnes používají v průměru 897 aplikací.
- Organizace s agenty AI používají ještě více aplikací (v průměru 1 103) – o 45 % více než ty, které agenty nepoužívají (762).
- Odhadovaný počet modelů umělé inteligence používaných organizacemi se zdvojnásobil (z průměrných devíti v roce 2024 na 18 v roce 2025).
- Organizace, které používají agenty, využívají v průměru 22 modelů AI, zatímco ty, které agenty nepoužívají, využívají 15 modelů AI.
Rozhraní API, konektivita mohou zvýšit výkonnost IT a agentů AI
Sladěním strategií integrace a umělé inteligence mohou organizace zjednodušit a sjednotit svou datovou infrastrukturu a uvolnit plný potenciál svých dat pro efektivní využití agentů umělé inteligence. Pomocí těchto nástrojů mohou agenti přistupovat ke kritickým, pro podnik specifickým datům, aby mohli co nejlépe fungovat a rozšířit se napříč podnikem a přímo komunikovat se stávajícími systémy a automatizacemi.
- Mezi organizacemi, které mají agenty, využívají ty, které používají rozhraní API, jejich možnosti k:
- Zlepšení IT infrastruktury (56 %)
- Umožnit sdílení dat napříč týmy (49 %).
- Integrace různorodých systémů (46 %)
- V průměru je 50 % interních softwarových prostředků a komponent organizace k dispozici pro interní opakované použití. To je příležitost pro společnosti, aby využily svá spolehlivá data a stávající investice do rozhraní API namísto budování od nuly a vytvořily důvěryhodné agenty AI.
Rozhraní API přinášejí širší obchodní hodnotu
Vedoucí pracovníci v oblasti IT kromě toho, že umožňují agentům s umělou inteligencí přistupovat ke službám, databázím a funkcím poskytovaným aplikacemi, zdůrazňují také významnou obchodní hodnotu rozhraní API – od zvýšení efektivity až po ovlivnění příjmů.
- Organizace využívající rozhraní API uvádějí tyto hlavní výhody:
- Zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %).
- Větší angažovanost a spolupráce zaměstnanců (47 %).
- Větší inovace (46 %) a týmy spravující vlastní IT potřeby (46 %).
- Více než třetina (37 %) IT týmů využívá rozhraní API ke zvýšení efektivity procesu vývoje aplikací.
- Vedoucí pracovníci v oblasti IT odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).
Perspektivy:
- „Agenti umělé inteligence mají transformovat podniky s neomezenou digitální prací. Vidíme předpovědi nové úrovně efektivity a produktivity díky sjednocené lidské a agenturní pracovní síle. Pro uvolnění této nové kapacity jsou však integrace a rozhraní API rozhodující pro vybudování základu připraveného pro agenty. Agenti jsou závislí na sjednocených datech a podnikových akcích, které jsou poháněny integrací a automatizací, aby mohli poskytovat přesné a důvěryhodné odpovědi a provádět složité, vícekrokové úkoly.“ – Andrew Comstock, SVP a GM, MuleSoft
- „V éře agentičnosti hledají vedoucí pracovníci v oblasti IT způsoby, jak splnit zvýšené požadavky na efektivitu a produktivitu. Tato zátěž na jejich týmy roste, protože se pohybují v rovnováze mezi současnými možnostmi a obchodními aspiracemi: postupně začleňují umělou inteligenci a autonomní agenty do ekosystému stovek různých aplikací a zároveň udržují tytéž systémy. Přední organizace musí zavést proaktivní integrační strategii pro sjednocení celého IT majetku, zahrnující aplikace a systémy, automatizace a API, které jsou nezbytné pro růst příjmů a snižování provozních nákladů.“ – Beena Ammanath, globální vedoucí Deloitte AI Institute, Deloitte
- „Tato zpráva poskytuje neocenitelný návod pro podniky, které se potýkají se složitostí digitální transformace a základní potřebou efektivní integrace dat. Využitím těchto poznatků a uvolněním síly nejmodernějších technologií umožníme organizacím využít plný potenciál integrace – propojení systémů, dat a procesů k podpoře inovací, zlepšení zákaznické zkušenosti a dosažení udržitelného růstu.“ – Maximilian Schroeck, globální obchodní ředitel pro Salesforce, Deloitte Global