Nekvalitní web vás může připravit o peníze
Rozvoj podnikání je již v mnoha segmentech neodmyslitelně spjatý s kvalitně zpracovanými webovými projekty. Jsou odvětví, která jsou na fungujících webech již zcela závislá, a to nemluvíme zdaleka jen o e-shopech. Rady, jak přemýšlet o vlastní značce, poznat svou konkurenci, nebo dobře vybrat dodavatele pro tvorbu webových stránek využije nejedna česká firma.
„Mrzí nás, že v Čechách není žádné formální vzdělávání pro UX designéry. Očividné chyby často způsobené neznalostí jednotlivců pak vrhají špatné světlo na obor jako celek. My osobně nabízíme i online kurz, díky němuž by se mohl zredukovat počet případů, kdy si firma vezme půl milionu korun za přípravu webu a jehož výkonnost díky nepřesměrování URL adres spadne o 90 %. Obě tyto chyby mají nedozírné dopady na obrat i zisk. Mají také jedno společné – když víte, co po dodavatelích chtít, můžete se jim vyvarovat,“ popsali principy, na nichž stojí jejich společná školení, Jan Řezáč a Honza Kvasnička.
Výrazně víc kvalitních a fungujících webů přibude, když se firmy místo drahých a velkých redesignů ze špatných důvodů naučí postupně optimalizovat své weby a měřit si byznysové dopady každé z úprav. Optimalizace je přitom nikdy nekončící proces. Webový projekt je experiment, takže musí být naplánován, proveden a vyhodnocen.