Zprávy

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem roku Češi zvolili Microsoft

Tagy:

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů.

„Kromě atraktivity respondenti firmy hodnotili z hlediska deseti základních atributů, které jsme definovali jako důležité v souvislosti se setrváním v zaměstnání nebo při hledání nové práce,“ uvedl Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, s tím, že k těmto atributům mimo jiné patří pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, atraktivní plat a benefity, atmosféra na pracovišti či zajímavá náplň práce. V rámci průzkumu respondenti rovněž uváděli, pro kterou z firem by rádi pracovali a jak znají a vnímají značky jednotlivých zaměstnavatelů.

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatele z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba a retail.

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:

  1. Microsoft
  2. Škoda Auto
  3. Seznam.cz
  4. IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
  5. LEGO Production
  6. SAP Services
  7. Plzeňský Prazdroj
  8. Sellier&Bellot
  9. ČEZ
  10. Kofola

Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB

Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services

Vítěz z oboru výroby: LEGO Production

Vítěz z oboru retailu: IKEA

„Z průzkumu vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí, si aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, a to jim na trhu práce dává výraznou výhodu. Z dostupných zdrojů víme, že firmy s pozitivní pověstí dostávají dvakrát více žádostí o zaměstnání než firmy s pověstí negativní, které navíc mají až o 10 % vyšší náklady na zaměstnance. Pokud k tomu připočteme fakt, že téměř dvě třetiny kandidátů si před reakcí na pracovní inzerát vyhledávají informace o firmě na sociálních sítích, je zřejmé, jak důležitý vliv má značka zaměstnavatele na jeho atraktivitu pro potenciální zaměstnance. I když dnes v ČR vládne poměrně silný boj o zaměstnance a fluktuace roste, firmy z horních příček našeho žebříčku se o své lidi bát nemusí. Vítězům gratulujeme,“ uzavřel Kowalak.