Trendy

Microsoft se vytasil s novými AI agenty určenými pro sales, Salesforce reaguje

Tagy:
redakce17.3.2025

Microsoft představil dva nové AI asistenty pro prodej – Sales Agent a Sales Chat. Oba modely propojují Microsoft Dynamics 365 i Salesforce a pomáhají s kvalifikací potenciálních zákazníků a poskytováním užitečných zákaznických přehledů pro obchodní týmy.

Tento krok přichází ve stejný den, kdy Salesforce oznámil Agentforce 2dx, aktualizovanou verzi svého vlastního AI asistenta. Konkurenční souboj mezi oběma giganty tak nabírá na intenzitě.

Nové AI nástroje od Microsoftu

Sales Agent dokáže identifikovat a kvalifikovat potenciální zákazníky, plánovat schůzky a sledovat komunikaci s leady. Sales Chat poskytuje obchodníkům přehledy o zákaznících, čerpající z firemních databází, ceníků, CRM systémů i e-mailové komunikace v Microsoft 365.

Kromě těchto AI agentů Microsoft oznámil i nový program, který má firmám pomoci přejít z „zastaralých CRM systémů“ – což je zřejmě narážka na Salesforce.

Salesforce reaguje vylepšením svého AI asistenta

Salesforce ve stejný den představil Agentforce 2dx, který přináší řadu vylepšení – od autonomního fungování na pozadí obchodních procesů až po interakci s uživateli napříč různými rozhraními.

Mezi oběma firmami panuje dlouhodobé napětí. CEO Salesforce Marc Benioff se v říjnu 2024 ostře vyjádřil na adresu Microsoftu, když AI model Copilot přirovnal k neúspěšnému asistentovi Clippy z MS Office.

AI mění svět prodeje

AI prodejní agenti jsou zatím v rané fázi adopce, ale očekává se rychlý růst. Podle průzkumu Tech.co Impact of Technology on the Workplace už pouze 15 % firem nepoužívá AI vůbec, přičemž dvě třetiny do ní investují minimálně 10 000 dolarů ročně.

Nejčastější využití AI ve firmách zahrnuje:

  • psaní e-mailů, reportů a prezentací (43 %),
  • analýzu dat (37 %),
  • zákaznickou podporu a chatboty (33 %).

Salesforce si tento trend uvědomuje – i proto nedávno propustil 1 000 zaměstnanců, aby mohl více investovat do AI.

Zdroj: tech.co