Zprávy

Microsoft chce do odpovědí chatbota v Bingu vkládat reklamy

Redmond zvažuje prodej reklamního prostoru v odpovědích poskytovaných novým chatbotem v Bingu.

Marketingový ředitel Microsoftu Yusuf Mehdi uvedl, že ačkoli je Microsoft stále ve fázi diskusí se svými partnerskými značkami, zvažuje několik různých přístupů: jednou z možností je rozšířené vyskakovací okno při najetí myší, které vedle odkazu, který je skutečně relevantní pro výsledky, zobrazí další odkazy od vydavatele, a také „bohatý titulek s licencovaným obsahem Microsoft Start vedle odpovědi v chatu,“ vyjádřil se Mehdi. 

Pro ty, kteří ji neznají, Microsoft Start je mobilní aplikace a název pro kanál s vybranými zprávami, počasím a místními informacemi pro jednotlivé uživatele na domovské stránce sítě Microsoft Network. 

„Zkoumáme také možnost umístit do chatu reklamy, abychom se o příjmy z reklamy podělili s partnery, jejichž obsah přispěl k odpovědi v chatu,“ dodal Mehdi. 

Vydavatelé se obávají poklesu návštěvnosti kvůli novému Bingu

Mehdi ve svém příspěvku na blogu uvádí, že vydavatelé vyjádřili obavy, jak nový Bing ovlivní návštěvnost jejich webů. Koneckonců – pokud chatovací bot dokáže vytvářet kurátorské odpovědi čerpané z obsahu, který najde na webu, proč navštěvovat stránky, které zveřejnily původní obsah?

Ani tyto obavy nejsou odnikud – podle příspěvku na blogu, který Mehdi napsal na začátku tohoto měsíce, přilákal nový Bing preview více než milion nových Bingerů, čímž druhý nejpoužívanější vyhledávač překročil hranici 100 milionů denně aktivních uživatelů. Podle Mehdiho je to šestinásobný nárůst oproti starému Bingu za pouhých 30 dní a každý z těchto uživatelů potenciálně získá odpovědi, které potřebuje, aniž by kdy navštívil webové stránky vydavatele nebo kliknul na reklamu. 

Podle Mehdiho hrají vyhledávače klasicky velkou roli při získávání odpovědí, které lidé na webu hledají, ale „nový Bing pomáhá lépe uspokojovat potřeby lidí při vyhledávání díky novým funkcím, jako je chat, odpovědi a tvorba obsahu“. Navzdory těmto obavám Mehdi říká, že zvýšení návštěvnosti vydavatelů je pro Microsoft stále hlavním cílem a že jedná s partnery, aby se ujistil, že nezůstanou pozadu. „Tyto rozhovory jsou teprve na začátku, ale slyšíme pozitivní ohlasy, protože hledáme možnosti, jak tyto nové zkušenosti maximalizovat pro celý ekosystém,“ dodal.

Pokud jde o to, jak moc Microsoft myslí na uživatele – no, to je úplně jiný příběh. Nové rozhraní Bingu bylo popsáno jako špatné uživatelské rozhraní, které nenabízí dostatek citací nebo odkazů na související obsah, a i když plány, o které se Mehdi podělil, by to mohly změnit, stejně tak by mohly vyskakovací okna a odpovědi na vyhledávání zaplnit reklamami – což není zrovna zlepšení.

Zdroj: The Register, Microsoft