
Firmy investují do nových oddělení, rolí a týmů, ukazuje GlobalData
Firmy napříč odvětvími stále více upřednostňují efektivitu, vývoj produktů a expanzi podnikání v rámci svých náborových strategií. Důraz kladou také na zlepšení zákaznické zkušenosti, podporu inovací a zvyšování výkonnosti. Významnou roli v tomto trendu hraje i vytváření nových oddělení, pracovních pozic, týmů a divizí, jak ukazují data z Job Analytics Database společnosti GlobalData.
Podle výzkumu GlobalData se do těchto změn zapojují přední společnosti, jako jsou HP, Novo Nordisk, Walmart, Unilever, Takeda Pharmaceutical a The Campbell’s Company, které zakládají nové týmy a oddělení nebo definují nové pracovní role.
„Mezi klíčové oblasti, na které se firmy zaměřují, patří obchodní strategie, expanze v rámci omnichannel modelu, exekuce go-to-market strategií, inovace a spolupráce v oblasti výzkumu léků či posilování partnerských značek,“ uvedla Sherla Sriprada, analytička společnosti GlobalData.
Příklady nových oddělení a rolí
Společnost HP Inc. založila globální obchodní jednotku HP Solutions (HPS), která sjednocuje všechny komerční řešení HP pod jedno vedení. Cílem je nabídnout komplexní portfolio služeb pro podniky všech velikostí, včetně malých a středních firem (SMB), a to ve spolupráci se strategickými partnery z distribučního kanálu.
Novo Nordisk v Itálii vytvořil nové oddělení Cardio Business Unit, které se zaměřuje na strategii v oblasti kardiologie a posílení konkurenční výhody na trhu.
Walmart spustil tým LocalFinds, který rozšiřuje možnosti lokálního nakupování v rámci omnichannel ekosystému Walmartu. Cílem je podpořit nové obchodní modely, rozšířit nabídku produktů a pomoci prodejcům růst v rámci platformy Walmart.
Unilever vytvořil funkci Ice Cream Technology, která se soustředí na vývoj a implementaci technologických řešení pro divizi zmrzlin, aby se mohla stát plně samostatnou společností oddělenou od Unileveru.
Společnost Takeda v rámci jednotky Gastrointestinal and Inflammation (GI2) Drug Discovery Unit sestavuje nový tým vědců, který se zaměří na vývoj léků pro zánětlivá onemocnění s vysokou nenaplněnou poptávkou.
The Campbell’s Company vytvořila novou roli Director, North America (NA) Goldfish Strategy, jejímž úkolem je řídit růst a ziskovost značky Goldfish. Pozice je zároveň zodpovědná za strategický plán pro severoamerický trh, který optimalizuje procesy pro efektivní expanzi.
Sriprada dodává: „Tyto změny odrážejí posun směrem k větší flexibilitě a inovacím. Společnosti přizpůsobují své strategie s důrazem na zákaznickou zkušenost, vývoj produktů a expanzi na trhu, čímž se připravují na efektivnější růst.“
Zdroj: GlobalData
Zdroj ilustračního obrázku: Campaign Creators on Unsplash