Zprávy

FBI doporučuje používat nástroje pro blokování reklam

Specialisté varují, že na nejvyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání se stále objevují podvodné reklamy, které často vypadají jako legitimní reklamy od známých značek. Tyto reklamy mohou obsahovat odkazy na falešné webové stránky nebo škodlivý software k stažení, což kyberzločineckým skupinám umožňuje krást bankovní a další citlivé údaje od uživatelů. FBI doporučuje instalaci blokování reklam pro zajištění bezpečnosti uživatelů.

Blokátory reklam jsou nástroje, které skrývají reklamy z webových stránek. Nicméně mnoho internetových vydavatelů, včetně zpravodajských webů, blokování reklam brání. Varování FBI ukazuje, jak nebezpečné se stalo prostředí internetové reklamy. Prodejci online reklamy, jako jsou společnosti Google a Microsoft, se snaží bojovat s kyberzločinci, kteří vytvářejí tisíce účtů, aby při nákupu reklamy obešli bezpečnostní systémy. I když tyto společnosti často používají ověřovací procesy k kontrole reklam, zdá se, že některé podvodné reklamy stále prochází sítem.

V červenci loňského roku výzkumníci ze společnosti Malwarebytes zjistili, že útočníci vytvářejí falešné reklamy ve vyhledávání, které napodobují webové stránky včetně YouTube, Amazonu a Facebooku. Začátkem roku společnost Google odstranila reklamy, které se vydávaly za účty zákaznické podpory poskytovatelů internetu včetně společností BT a Sky.

Americké bezpečnostní agentury ale také praktikují to, co hlásají: Národní bezpečnostní agentura (NSA), Ústřední zpravodajská služba (CIA), FBI a další složky americké zpravodajské komunity již údajně používají technologie pro blokování reklamy na síti, jak vyplývá z kopie dopisu zaslaného Kongresem a sdíleného s technologickým zpravodajským webem Motherboard.

Zdroj: standard.co.uk