Ekonomika Salesforce poháněná umělou inteligencí přispěje k vytvoření 11,6 milionu pracovních míst
Podle nejnovějších výsledků z připravované studie IDC vyplývá, že společnost Salesforce a její partnerský ekosystém, poháněný novou vlnou generativní umělé inteligence (AI), vytvoří v letech 2022 až 2028 čistý zisk z obchodních příjmů ve výši více než 2 biliony dolarů a 11,6 milionu pracovních míst.
Studie rovněž definovala faktory, které podporují zavádění umělé inteligence – v čele se zvyšováním produktivity – a největší překážky jejího zavádění, mezi nimiž jmenuje nedostatek talentů pro správu dat a řízení rizik, náklady spojené se zaváděním AI a důvěryhodnost.
Proč je to důležité: Zatímco předchozí verze této studie se zaměřovaly primárně na to, jak cloudová řešení podporují růst ekosystému Salesforce, nejnovější studie IDC, zohledňuje obecný vliv umělé inteligence a konkrétní potenciál generativní umělé inteligence na ekonomické výsledky společností, které se ji rozhodnou využívat.
Pro představu, zpráva IDC z roku 2021 předpovídala, že Salesforce a jeho partnerský ekosystém vytvoří v letech 2020 až 2026 celosvětově 9,3 milionu nových pracovních míst a výnosy 1,6 bilionu dolarů z nových obchodních příležitostí. Letošní studie upozorňuje na to, jak mocná může být umělá inteligence a jak mění podnikání v oblasti prodeje, služeb, marketingu, obchodu a IT.
Nová metodika odráží také přesvědčení IDC, že radikální pokrok v oblasti umělé inteligence urychluje ekonomické příležitosti pro Salesforce i jeho ekosystém. Společnost Salesforce je průkopníkem v oblasti AI pro CRM již od roku 2014, kdy zahájila první fázi revoluce v oblasti umělé inteligence pomocí prediktivní umělé inteligence, která pomáhá firmám získávat nové poznatky, doporučení a příležitosti k růstu. Nyní společnost Salesforce pokračuje v další fázi revoluce AI s novými generativní AI schopnostmi.
Celkový pohled: Nebývalé tempo inovací a adaptace generativní umělé inteligence zahájila novou fázi revoluce v oblasti umělé inteligence, která vyvolá nový investiční cyklus v oblasti technologií.
Einstein je základem společnosti Salesforce. Customer 360 aktuálně generuje více než 1 bilion predikcí týdně uživatelům z oblasti prodeje, zákaznického servisu, marketingu, obchodu a IT.
Každý cloud Salesforce má generativní umělou inteligenci integrovanou přímo do pracovního procesu. Například Sales Cloud pomáhá prodejcům automaticky generovat personalizované e-maily na základě jejich jedinečných dat CRM, které poskytují relevantní kontext, aby se zabránilo chybným vyhodnocením, a to vše pouhým jedním kliknutím, díky čemuž mají obchodníci více času věnovat se zákazníkům a uzavírat nové obchody. Service Cloud zákazníkům nyní umožňuje automaticky generovat personalizované odpovědi na základě dat v reálném čase, které pomáhají servisním pracovníkům rychleji řešit problémy zákazníků.
V popředí zájmu umělé inteligence používané společností Salesforce je důvěryhodnost. Vrstva Einstein Trust Layer umožňuje zákazníkům využívat výhody generativní AI a zároveň zajišťuje, že jejich firemní data zůstanou v bezpečí a v souladu s vnitřními předpisy i veškerou legislativou. Společnost také vypracovala etické ochranné zábrany pro vývoj AI založené na pěti principech: přesnosti, bezpečnosti, čestnosti, posílení postavení a udržitelnosti.
Rychlá fakta o umělé inteligenci:
Jako doplněk ke studii Salesforce Economy 2023 provedla společnost IDC průzkum mezi více než 500 organizacemi využívajícími řešení s umělou inteligencí. Mezi hlavní závěry tohoto průzkumu patří:
- Největší dopady umělé inteligence na organizace, které ji už využívají:
- pomáhá zaměstnancům lépe vykonávat jejich práci (45 %) a omezuje četnost opakujících se úkolů (42 %).
- V příštích 12 měsících respondenti očekávají, že kromě zvýšení produktivity zaměstnanců (43 %), zvýšení dovedností pracovníků v oblasti umělé inteligence (41 %) a zvýšení spokojenosti s prací (40 %) bude mít i nadále hlavní vliv pomoc zaměstnancům při dosahování lepšího pracovního výkonu (44 %).
- Nejčastěji hlášené problémy:
- nedostatek kvalifikovaných pracovníků, jako jsou datoví inženýři a vývojáři AI (35 % respondentů).
- Správa a řízení rizik v oblasti umělé inteligence (34 %)
- Náklady (34 %)
- Důvěryhodnost/objektivita dat (31 %)
- Hlavní pozice, které organizace obsazovaly v posledních 12 měsících v souvislosti s využíváním AI, nebo u kterých očekávají, že je budou obsazovat v příštích 12 měsících:
- Datoví inženýři v oblasti umělé inteligence (50 % respondentů)
- Obchodní analytici (43 %)
Zdroj: Salesforce, IDC
Zdroj ilustračního obrázku: Steve Johnson on Unsplash