buzz
Trendy

Volkswagen ID.Buzz: elektrododávka s retro vzhledem

Volkswagen konečně odtajnil kompletní vizáž exteriéru a interiéru svého nového elektrického vozu ID.Buzz. Design připomíná první verzi legendární dodávky s logem VW z druhé poloviny 20. století. Široká světla nového elektroauta společně s logem automobilky vytvářejí dojem usmívajícího se obličeje.

Momentálně se světu ukazuje pouze verze s kratším (i když vzhledem k celkové délce 4 712 milimetrů) rozvorem s hodnotou 2 988 milimetrů. Příští rok se má ovšem představit také varianta s prodlouženým rozvorem. Pak bude možné převážet šest až sedm pasažerů. Pro Volkswagen je to první velkoprostorový elektromobil na platformě MEB.

Elektromotor má 204 koní

V současné době je zájemcům k dispozici jediná výkonová verze elektromotoru, který pohání zadní kola vozu. Disponuje 204 koňskými silami. Vůz dosáhne na maximální rychlost 145 kilometrů v hodině. Automobil bude vyráběn kompletně uhlíkově neutrálně. Většina dílů z interiéru je vyrobena z recyklovaných materiálů a veškerá kůže je vyrobena synteticky.

Elektřinu si motor „bere“ z vysokonapěťové sady akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kjWh. Dojezd na jedno nabití zatím Volkswagen nezveřejnil.

AC nabíjecí výkon může dosahovat hodnot až 11 kW. Mnohem zajímavější je ale hodnota DC nabíjení při použití CCS konektoru. Maximální výkon se pak vyšplhá až na 170 kW. Volkswagen na takové nabíječce slibuje dobití z 5 na 80 % za pouhých 30 minut.

Technologicky je pak model na samotné špičce toho, co můžete od moderního elektromobilu očekávat. Odpadá například nutnost cestovat do servisu kvůli nové verzi softwaru, protože aktualizace lze stáhnout přes internet.

Továrna je maximálně automatizovaná

Modelová řada se bude vyrábět v hlavním závodě automobilky v německém Hannoveru. Místní výrobní linky již byly přizpůsobeny na výrobu elektromobilů a většina procesů výroby je již plně automatizovaná. Až 90 % procesů výroby tak zajišťují stroje. Zaměstnanci se aktuálně specializují na seznamování s náročnými softwarovými procesy, které modernizace továrny vyžaduje.

Zdroj: ČTK