Český startup 3Dsimo díky digitronu meziročně vyrostl o 40 %
Český startup 3Dsimo, který se do povědomí zákazníků zapsal svými 3D pery a multitooly, dál pokračuje v růstu. V roce 2021 dosáhl obratu 28 milionů a meziročně tak vyrostl o 40 %. Výsledky táhne především úspěšné oživení technologie digitronů, které jsou základem nově představené značky designových stavebnic Noyce Joyce. V letošním roce cílí 3Dsimo na obrat až 50 milionů a kromě uvedení produktových novinek se chce více zaměřit i na okolní zahraniční trhy. Produkty 3Dsimo si v uplynulém roce zakoupili zákazníci z více jak 100 zemí.
3Dsimo vzniklo po úspěšné crowdfundingové kampani jako technologický startup postavený na nápadu jeho CEO Davida Paškeviče, který ještě jako student ČVUT zkonstruoval druhý prototyp 3D pera na světě. Následoval všestranný multitool Multipro, který je díky svým vyměnitelným nástavcům patentovaným světovým unikátem, a dále jeho opensourcová verze Kit 2. Ve druhé polovině prosince roku 2020 zahájilo 3Dsimo prodej elektronické stavebnice Boffin Magnetics, která umožňuje sestavení více než 200 interaktivních projektů, a v lednu roku 2021 se do prodeje dostaly designové stavebnicové projekty Noyce Joyce, které se po sestavení promění ve zcela funkční prvek.
V roce 2021 navázalo 3Dsimo na předchozí roky růstu, k čemuž mu pomohlo i rozšíření produktové nabídky a uvedení dvou nových značek. Nejprodávanějším produktem se staly funkční designové digitronové stavebnice Noyce Joyce a úspěch slavila i edukativní elektronická stavebnice Boffin Magnetic, jenž navazuje na dlouholetou tradici oblíbené stavebnice Boffin, které se jen v ČR prodalo přes 250 tisíc. Obě značky se na celkovém obratu podílely 46, respektive 19 %.
Stavebnice Noyce Joyce se během necelého roku existence značky staly vlajkovou lodí celého 3Dsima. Za úspěchem stojí hlavně Nixie hodiny využívající znakové výbojky, tzv. digitrony, které byly předchůdcem moderních displejů a od začátku 80. let minulého století už se nevyrábějí. Společnost je získává převážně ze starých vojenských a průmyslových skladů z bývalých sovětských republik. To z nich dělá limitované zboží a zároveň řadí 3Dsimo mezi největší prodejce originálních digitronů na světě. Řada Noyce Joyce vzbudila celosvětový zájem a kromě Evropy si funkční designové stavebnice objednali zákazníci z Ameriky, Asie i Austrálie.
3Dsimo vloni sklízelo úspěch nejen v zahraničí, ale rostlo i na českém trhu, který ještě donedávna tvořil minoritní část obratu. „Jsme česká firma, která vyrábí velkou většinu komponentů v pražské Libni, kde také probíhá veškerá kompletace a distribuce. I proto jsme se chtěli více zaměřit na Česko a české zákazníky, což se nám povedlo nad naše očekávání. Jen objednávky z ČR na našem eshopu vyrostly o neuvěřitelných 950 % a tvořily 20 % celkového obratu, ještě v minulém roce šlo přitom o necelá 3 %,“ doplnil David Paškevič, zakladatel a CEO 3Dsimo. Kromě českého trhu se 3Dsimo letos plánuje více zaměřit také na Německo a okolní zahraniční trhy, ve kterých vidí velký potenciál.
Letos by se 3Dsimo chtělo dostat na obrat v rozmezí 40 až 50 milionů Kč, ke kterému mu má pomoci především rostoucí zájem o digitrony a designové produkty. Společnost připravuje novinky v podobě multifunkčních digitronových hodin či digitronového rádia, na něž plánuje zakoupit 60 tisíc kusů digitronů. Ostatní produktové novinky budou mít podobu dalších druhů stavebnic Boffin Magnetic či nové generace open-source 3D pera pod názvem Kit 3.
Další růst společnosti by měla zabezpečit i postupná transformace ze startupového pojetí některých procesů a optimalizace interních systémů, jak vysvětlil Paškevič: „V 3Dsimo pořád zůstáváme nadšenými makery a inovátory, kteří se snaží, kromě prosté výroby, dělat vše možné pro komunitu. V loňském roce jsme se přestěhovali do nových výrobních prostor, které pod názvem MultiLab budou fungovat také jako komunitní a kreativní dílna pro širokou veřejnost, a letos se chceme více věnovat vlastní produkci návodných videí s tipy pro naše zákazníky. Zároveň je však důležité, abychom se posouvali a v mnohých ohledech více zprofesionalizovali. Proto jsme zavedli například sofistikovaný systém sledující fakturaci, marže a skladové zásoby. Dokážeme tak pružněji reagovat na měnící se ceny komponentů, které v poslední době položily nejednu společnost.“
Zdroj: 3Dsimo