Prezident Microsoftu připustil, že antimonopolní stížnosti proti společnosti mohou být oprávněné
Prezident Microsoftu Brad Smith nedávno hovořil o tom, jak licenční praktiky společnosti ovlivňují ostatní společnosti. Microsoft nabízí slevy organizacím, které provozují určité programy na Azure, což vyvolalo kritiku ze strany konkurence a regulačních orgánů.
Smith připustil, že v důsledku jeho strategie došlo k „nezamýšleným důsledkům“.
Pro Microsoft nejsou antimonopolní regulace a stížnosti žádnou novinkou. Generální ředitel Microsoftu Satya Nadella kdysi prohlásil, že společnost stojí „na správné straně historie“, což jí v některých případech pomohlo vyhnout se kontrole a soudním sporům, zatímco konkurenti tvrdili, že za pozici společnosti může lobbing a opatrné nakládání s právními předpisy. Nyní se prezident Microsoftu Brad Smith trochu otevřeně vyjádřil k antimonopolním stížnostem ze strany konkurentů.
Součástí licenční strategie Microsoftu je spojování služeb do balíčků. V některých případech dostávají společnosti slevu, pokud používají více produktů Microsoftu společně. V jiných případech musí organizace platit příplatek za používání služeb Microsoftu s jinými cloudovými platformami, než je Azure, například AWS nebo Google Cloud. Taktika sdružování služeb se v minulosti dostala pod palbu kritiky ze strany EU a Spojeného království. Proti bundlingu Microsoftu se ohradil také například Slack.
Podstatou těchto argumentů je, že Microsoft využívá své dominantní postavení na trhu a možnosti bundlování v určitých oblastech k vytvoření nekonkurenčního prostředí.
Prezident společnosti Microsoft se k některým obavám vyjádřil v rozhovoru pro agenturu Bloomberg: „Určitě existují oprávněné obavy. Je pro nás velmi důležité, abychom se dozvěděli více a poté provedli nějaké změny.“
Smith také připustil, že došlo k oněm „nezamýšleným důsledkům“, které přišly v důsledku jeho obchodní strategie. Dodal, že Microsoft „by měl být obzvláště citlivý na nezamýšlené dopady na evropské poskytovatele cloudových služeb. Společnost [Microsoft] má velký zájem se s nimi přímo spojit a skutečně jim naslouchat a lépe porozumět jejich obavám.“
Prezident Microsoftu také pro agenturu Bloomberg obhajoval praktiky společnosti a poznamenal, že Google a Amazon mohou příslušným zákazníkům nabízet podobné slevy. Stojí za zmínku, že klíčovým faktorem v této situaci je dominantní postavení kancelářského balíku Microsoft Office. Nabídka Googlu na slevu na jeho konkurenční produkty by pravděpodobně neměla stejnou váhu, jako kdyby Microsoft poskytoval zákazníkům slevu za používání Office a Azure.
Zdroj: windowscentral.com