Bezpečnostní řešení pro autonomní automobily na cestě
Cílem tohoto partnerství je zajistit vysokou bezpečnost autonomních a propojených automobilů (takových, které lze připojit k internetu), a to pomocí řešení schopného detekovat a předcházet průnikům do elektronických řídících jednotek (Electronic Control Unit, ECU), které mají na starosti kontrolu a ovládání jízdních vlastností jako akceleraci, řízení nebo brždění. Obdobně bude toto bezpečnostní řešení chránit informační a zábavná zařízení ve vozidle (IVI, In-Vehicle Infotainment) včetně automobilových navigačních systémů a telematických zařízení.
Riziko, že hacker v propojeném autě může převzít kontrolu nad volantem, či brzdným systémem, je více než reálné a vysoké. Nové bezpečnostní zranitelnosti se objevují každý den a lze je zneužít pro neoprávněné, vzdálené ovládání automobilu. Je proto více než kdy dříve nutné pamatovat vedle bezpečnostních prvků automobilů také na analyzování nových útoků – ideálně pomocí neustálého monitorování interních systémů automobilu z prostředí cloudu. A výsledky těchto zjištění pak využít k přípravě a implementaci protiopatření do všech vozidel.
Výsledná platforma bude postavená na technologii detekce a prevence průniků Control Area Network (CAN) od společnosti Panasonic a na řešení IoT Security společnosti Trend Micro. Technologie značky Panasonic umožní rozpoznat jakýkoli neautorizovaný příkaz zaslaný do elektronické řídící jednotky. Řešení Trend Micro IoT Security využívající globální bezpečnostní informace a expertízu, jako je analýza malware, bude implementováno do IVI zařízení. Tyto systémy, včetně navigací, tak budou schopny detekovat útoky, které se snaží využít zranitelností propojených automobilů přes internet. Společně obě technologie umožní sbírat informace o bezpečnostních událostech a zasílat je do analytické cloudové platformy a tu využít pro odhalení a blokování podezřelé komunikace.
Vývoj společného řešení umožní nabídnout komplexní ochranu před kybernetickými útoky na autonomní a propojená vozidla, a to včetně interních informačních a cloudových systémů. Obě společnosti budou usilovat o komerční uvedení zamýšleného řešení po roce 2020.