Windows nebudou uzavřeným systémem, potvrzuje Microsoft
Operační systém Windows je jak známo jedním z nejpopulárnějších proprietárních softwarů na celé planetě, ale přitom je to otevřená platforma. Kdokoli chce, může napsat a distribuovat programy, které na Windows poběží, a může to udělat v podstatě podle svých představ. Musí samozřejmě dodržovat jistá pravidla, ale developer může svoje programy prodávat i na Microsoft Store, který je součástí Windows.
Microsoft na začátku února vyhlásil nová pravidla týkající se Microsoft Store a obchodu nové generace, který plánuje společnost vytvořit speciálně na hry. Nová pravidla jsou reakcí jednak na rostoucí význam společnosti Microsoft v herním segmentu – zejména po úspěšné akvizici Activision Blizzard – ale také na rostoucí odpovědnost společnosti. Microsoft na svém blogu píše, že si přeje, aby regulační orgány i široká veřejnost dostali jasnou zprávu o tom, že jejich společnost se bez problémů plánuje přizpůsobovat požadavkům vlád a případným regulacím a proto vyhlašuje nová pravidla pro svůj obchod.
Na blogu Microsoftu prezident společnosti Brad Smith v rozsáhlém textu informoval o tom, že jejich Store bude do budoucna klást důraz zejména na čtyři oblasti: bezpečnost, zodpovědnost, férovost a svobodnou volbu vývojářů.
Smith v blogpostu současně potvrdil, že i nadále nechává výhradně na rozhodnutí vývojářů, zda svoje aplikace pro Windows budou chtít prodávat prostřednictvím obchodu Windows anebo jiných obchodů, nebo jestli je nechají prostě postaru stahovat z internetu.
Na rozdíl od platforem pro mobilní operační systémy, které jsou buď polouzavřené nebo úplně uzavřené, a kompletně uzavřených platforem sloužící konzolím (včetně Xboxu, který patří právě Microsoftu), tedy Windows stále zůstávají otevřeným systémem. Spoustě uživatelů se po této informaci výrazně ulevilo.
Společnost také informuje, že nehodlá vyžadovat od vývojářů, aby Microsoftu pro jeho Store poskytovali lepší podmínky než ostatním obchodům, a že bude i nadále podporovat platformy třetích stran, jako je například Steam.
„Naší vizí je umožnit hráčům hrát jakoukoli hru, na jakémkoli zařízení, kdekoli, včetně streamování z cloudu. A právě obchody s aplikacemi, které jsou snadno dostupné na nejoblíbenějších každodenních zařízeních, jako jsou mobilní telefony a počítače, (samozřejmě včetně počítačů se systémem Windows), jsou důležité pro realizaci této vize,“ píše se na blogu společnosti Microsoft.